HET MERK ICE-WATCH,
AMBASSADEUR VAN HET BELGISCHE DESIGN
België staat bekend om haar creativiteit en dient op designgebied niet onder te doen voor haar buurlanden.
Het merk Ice-Watch is hier een mooi voorbeeld van. Het unieke concept werd ontwikkeld in België: een horloge, een doosje dat het horloge extra in de verf zet en bijdraagt tot zijn creatieve concept, een kleurengamma, een voor iedereen herkenbaar design. Bovendien werden nagenoeg alle modellen – vandaag een vijfhonderdtal referenties – in België ontwikkeld en ontworpen door de designers van het bedrijf.
Het Ice-Watch horloge is een onmiskenbare Belgische success story die eraan helpt herinneren dat creëren, slagen en ondernemen vanuit België ook echt kan.
Dankzij dit innoverende concept is het merk Ice-Watch in nauwelijks zeven jaar tijd uitgegroeid tot een referentie in de horlogewereld. Reeds meer dan 500 modellen dragen zijn unieke design.
Jean-Pierre Lutgen, de bedenker van het merk, werkt alle modellen uit met de Ice-Watch designers. Ze werken met referentiegidsen en putten hun inspiratie uit het dagdagelijkse leven, hun reizen en de laatste trends op gebied van mode of decoratie.
Het Ice-Watch horloge dient een trendy, onmisbaar accessoire te zijn waar iedereen zich in herkent. Verrassende transparante of monochrome kleurencombinaties, tweekleurige wijzerplaten of armbanden, een mix van materialen, small of big uitvoeringen…Combineren is de boodschap en er is voor elk wat wils! De horloges bestaan stuk voor stuk uit innoverende materialen zoals silicone of de kast uit Ice-Ramic.
Creatieve partners
De ontwerpers van Ice-Watch wensen voortdurend te evolueren en te vernieuwen. Ze werken hiervoor steeds meer samen met partners uit de hedendaagse designwereld: designers, studiebureaus, kunstenaars.
Het in-house team heeft dan ook de missie om deze projecten te coördineren en te begeleiden, zonder dat daarbij wordt geraakt aan de merkidentiteit.
Zo werkte het merk in 2013 samen met de gerenommeerde Belg Pierre Leclercq. Deze laatste ontwierp voor Ice-Watch een driekleurige band uit één stuk. Deze unieke band weerspiegelt als geen ander de wil van het merk om te blijven innoveren. Speciaal voor de gelegenheid tekende Pierre Leclercq eveneens een horlogecollectie uit in samenwerking met BMW Motorsport.
Ice-Watch plant eveneens een aantal ongeziene partnerschappen met kunstenaars. Zo werd in augustus 2013 een eerste limited edition gelanceerd met de BEWATCH van Bart Verheyen. Het resultaat van de samenwerking met deze uiterst getalenteerde Belgische kunstenaar? Een ultra opvallend pop art horloge. De komende maanden zullen andere projecten die design en hedendaagse kunst combineren de Ice-Watch collecties komen vervoegen.
Een sterke visibiliteit
De Ice-Watch horloges hebben een eenvoudig design waar evenwel goed over werd nagedacht. De horloges zijn goed herkenbaar en beschikbaar in een brede waaier aan collecties en kleuren. Ze worden stuk voor stuk geleverd in een bijhorend doosje, de zogeheten BeCubic. Het doosje en horloge vormen één geheel en vullen elkaar aan met hun textuur, transparantie en kleuren. Een uniek geheel met een design dat ongetwijfeld bijdraagt aan de sterke identiteit van Ice-Watch.